
Hoe supply chain en commercie samen de markt veroveren
Overleg tussen supply chain en commercie zorgt ervoor dat de keten optimaal op de klant is afgestemd. Duidelijke methoden en voorbeelden laten zien hoe je dat doet.
De SCELP redactie signaleert geregeld interessant supply chain nieuws. Hieronder vindt u onze selectie.
Geïnteresseerd in SCELP’s eigen berichten? Kijk dan bij SCELP nieuws.
Overleg tussen supply chain en commercie zorgt ervoor dat de keten optimaal op de klant is afgestemd. Duidelijke methoden en voorbeelden laten zien hoe je dat doet.
Het digitaliseren van processen en data is een belangrijke succesfactor in de supply chain. Het is verleidelijk je te verliezen in ‘spiegeltjes en kraaltjes’ en voortvarend aan de gang te […]
Drie bedrijven (Rotra, AAG en Koppert) en een onderzoeker laten op openhartige wijze zien hoe zij duurzaamheid toepassen in logistiek, automotive, tuinbouw en de varkenshouderij.
Jack van der Veen is geïnspireerd door de SCELP-bijeenkomst van 17 mei over het onderwerp en stelt: ‘Je moet afstappen van de gedachte dat je ‘in control’ kunt zijn.
Voor echt duurzame supply chains moeten we uitgaan van een model waarin we niet alleen waarde creëren voor ons bedrijf en voor onze klanten, maar ook voor de wereld om ons heen
Contractvorm gebaseerd op een gedeelde visie werkt biedt goede kansen binnen ketensamenwerkingsverbanden.
SCELP-lid Véronique Sonsma stapt over naar Intersteel. Hier krijgt zij als Director of Operations end-to-end supply chain verantwoordelijkheid.
Supply PMO Director Mars en hoogleraar Nyenrode op strategiebijeenkomst SCELP Op maandag 29 maart vindt de eerste SCELP-bijeenkomst van 2021 plaats. Datum: maandag 29 maart 2021 Tijd: 17.00 uur Plaats: online […]
Sinds fonQ de bedrijfsstrategie aanscherpte en daar de supply chain strategie op aansloot, verbeterden het rendement en de klanttevredenheid aanzienlijk. ‘We doen meer met minder,’ vertelt fonQ’s supply chain manager […]
Hoe maak je de effecten van duurzaamheid in de supply chain zichtbaar? KwikFit, Intersnack, Heineken en True Price delen hun ervaringen. True pricing maakt duurzaamheid kwantificeerbaar.
Als er de afgelopen maanden iets duidelijk is geworden, dan is het wel hoe belangrijk het is om de (internationale) toeleverketens goed te laten functioneren. Natuurlijk wisten we dat al […]
Supply Chain Magazine publiceerde op 28 juni 2020 een artikel van de SCELP werkgroep Digitalisering. Het artikel laat zien hoe belangrijk digitalisering is in supply chain management, maar ook wat […]